2014-11-24 11:58:00

Započelo ovogodišnje putovanje knjižnične naprtnjače u 3.r.

Ovogodišnje putovanje knjižnične naprtnjače započelo je u 3.r. 21. studenoga. Knjižničarka i učiteljica Olivera Jurkić su učenicima objasnile kada dobivaju naprtnjaču, a kada je vraćaju, pokazale i ukratko prikazale knjige iz naprtnjače te objasnile što se od njih i njihovih obitelji očekuje.  Zatim je prvi učenik dobio naprtnjaču.

Pet dana (od petka do srijede) će knjižnična naprtnjača s 8 knjiga iz različitih područja boraviti u domu obitelji.

Zadatak je zajedno čitati 15-30 minuta dnevno, čitati kako i kada se može,  razgovarati o pročitanome, izraditi ponešto te najvažnije: zajedno provoditi vrijeme na drugačiji i zanimljiv način te se pritom dobro zabaviti i uživati.

Slikovnica, strip i kratki roman učenici sigurno stignu pročitati sami i zajedno s ostalima u obitelji  te porazgovarati o pročitanome. U knjizi Kratke aktivnosti za rad nakon čitanja,  zajednički ćete pronaći zadatak ili više njih kojim će prikazati jednu od te tri knjige ili sve te tri knjige na jedan način, a možete i jednu knjigu prikazati na više načina. Svakome će se neki drugi način više svidjeti pa dajemo na biranje. Zadatak možete precrtati na prazan papir ili dati učiteljici da ga kopira u petak ili ponedjeljak u školi (obavezno donijeti knjigu).

Pomoću knjige Igrajmo se papirom izradite nekoliko stvari od papira po svojoj želji. Papir ste dobili, a ako će trebati još, tražite učiteljicu. Ne odustajte ako neće odmah ići kako treba jer sve se treba vježbati. To što ste izradili od papira donesite u školu, čak i pogrešno, bar ćemo se nasmijati.

Postanite istraživači knjige Životinjski svijet, a upoznajte Hrvatsku u istoimenoj knjizi. Ne morate sve iz ove dvije knjige pročitati, pronađite ono što vas zanima i proučavajte ilustracije (slike u knjizi), a učenik će nam u školi predstaviti što je novo ili zanimljivo saznao iz ove dvije knjige.

I za kraj, jedna knjiga je samo za odrasle (roditelje,bake i djedove i slično), a to je roman Povratak sudbini. Zanimljiv roman o povratku iseljenika u domovinu koji je šteta propustiti pročitati.

Učenici obavezno moraju napisati svoj dojam u Bilježnicu dojmova i to kemijskom olovkom ili nalivperom. To je dojam učenika, što se učeniku svidjelo, kako ste čitali knjige, koje knjige su vam se najviše svidjele i zašto, koje knjige bi učenik preporučio drugima da čita i zašto i slično. Učenik piše sam, a ne roditelji, kao i sastavke za školu. Učenik prvo piše običnom olovkom na papiru, a zatim prepisuje u Bilježnicu dojmova. Naravno da će roditelj pomoći, ali ne napisati umjesto učenika, jer učenici znaju što im se sviđa i imaju što reći, samo im treba pomoći pri pisanju toga.

Taj dojam će pročitati pred razredom u utorak kada vraćaju naprtnjaču, a prije toga će ispričati o čitanju u obitelji i pokazati što ste stvorili.

Ako žele, učenici mogu nacrtati crtež o zajedničkom čitanju u obitelji ili se svi zajedno fotografirati  kako čitate i zalijepiti na kraj Bilježnice dojmova na za to predviđeno mjesto. Također učenici mogu napisati pjesmu o čitanju i ovom projektu i napisati je u Bilježnicu dojmova također na predviđeno mjesto. Fotografije, crteži i pjesme nisu obavezni, ali su poželjni i dobrodošli.

Prvi dan izvadite sve knjige iz naprtnjače i dogovorite se kako, tko i kada ćete čitati, a kada razgovarati o pročitanome, kada ćete izrađivati likove od papira, a kada pisati dojam i ostalo što planirate. I obavezno pazite na knjige jer su nove, a trebaju biti u svim obiteljima učenika 3. razreda.

Uživajte zajedno u čitanju novih i zanimljivih knjiga, pričajte o pročitanome, stvarajte, istražujte i obiteljski se družite na drugačiji način. 

Unaprijed se veselimo dojmovima, pjesmama, fotografijama, crtežima, likovima napravljenim od papira, stvorenim aktivnostima nakon čitanja.

Tekst napisala: knjižničarka Martina Pavičić Barberić.

 

 


Osnovna škola Berek